úterý 7. listopadu 2017

TIMONA... Knižný adventný kalendár a vianočné visačky

Ja si už neviem predstaviť Advent bez kalendára s rôznymi drobnými prekvapeniami na každý deň tohto obdobia. A keď sa v našej papierovej záhradke postupne objavovali všetky tie prekrásne vianočné papiere, hneď som vedela, do ktorej sady si strihnem pri výrobe jedného z nich. Ten dnešný je pre môjho 9 ročného synovca. Pred pár dňami som ho dokončila, a tak vám prinášam ešte jednu inšpiráciu tohto druhu. Tentoraz má podobu adventnej knižnice :-).

Ako som urobila knižôčky, v ktorých si Miško nájde prekvapenie, v každý z 24 adventných dní, som zdokumentovala v náčrte a fotopostupe.






S ružovými či červenými farbami, akokoľvek krásnymi, by som si u Miška teda nešplhla :-). No zato papiere zo sady North Pole sú na chlapčenský adventný kalendár ako stvorené. Okrem týchto papierov som použila biely akvarelový papier, modrý povrázok Illusion blue a samolepky s číslami.





Všetky potrebné papiere som si narezala a na nich naryhovala zalomenie v rozmeroch podľa schémy.


Papier, z ktorého bude obal knižôčky som si najprv pomocou knihárskej kosti jemne poprehýbala a sústredila sa hlavne na ohyb v jeho strednej časti.


Na budúci chrbát knižôčky som nalepila malinký akvarelový papier a naň samolepku hviezdičky s číslom.


Chrbát knižôčky som ešte raz dôkladne poohýbala cez fixu (keďže práve táto fixa mala hladký rovný povrch, bolo to to najvhodnejšie, čo sa dalo použiť).


Hotovo, obal je takmer hotový.


Ešte bolo potrebné vyriešiť uzáver. Na to som použila 2 kolieska vyrezané pomocou raznice, pod ktoré som vlepila svetlomodrý povrázok, a to z prednej a aj zo zadnej strany obalu.




Aby sa do knihy dalo schovať prekvapenie, na to poslúžila jednoduchá krabička. Na jej výrobu som použila biely akvarelový papier.


Hotovú krabičku som vlepila do obalu knihy.



Aby prekvapenie z knižôčky nevypadlo, vyrobila som z prúžka akvarelového papiera zábranu.


Už iba povkladať do knižôčiek malé sladkosti, časti skladačiek alebo iné prekvapenia.


Povrázky zviazať do mašličiek.


A šup, s knižôčkami do poličky :-).

Knižnica je vyrobená z kartónovej krabice, do ktorej som vložila police (rovnako z kartónu) a všetko pekne obalila sivými a bielymi jednofarbenými papiermi. 

Na záver ešte raz prehliadka knižného adventného kalendára. Verím, že Miška takáto adventná knižnica plná prekvapení poteší. 





Zo sady papierov North Pole sa mi knižnice nepomestili rozkošné postavičky či iné motívy, ktoré by bola škoda nepoužiť, a tak som k adventnému kalendáru vyrobila aj zopár vianočných visačiek.


Na severnom póle okrem zdobenia vianočných stromčekov rozvešiavajú aj vlajkoslávu. Vedeli ste, že takéto vlajočky na šnúre, napríklad na lodiach, predstavujú písmená?  Pod ňu som umiestnila dvoch veselých tučniakov, ktorí dostali bohatú nádielku darčekov. A na severnom póle by to bez snehových vločiek nebolo ono :-).



Táto "pyžamová" visačka sa rovnako nezaobišla bez snehových vločiek. Našli si na nej miesto aj zelené cezmíny, ktoré som vyrezala pomocou vyrezávacej šablóny, s krásnymi červenými perličkami (vlastne... bobuľkami).


Hviezdičkovú visačku zdobia malinké chipboardy hviezdičiek a chipboardová vianočná guľa, ktorú som zavesila na vetvičky imela. Tie su vyrezané pomocou vyrezávacej šablóny a zdobia ich biele perličky.


Poslednú visačku som sa rozhodla urobiť takú "kostrbatú". Zvieratká sú vystrihnuté z papiera North Pole, vetvička je vyrezaná pomocou vyrezávacej šablóny. Snehové vločky som tu už lepiť nemusela, samotný papier je krásne zasnežený.

Všetky visačky sa dajú zavesiť, na to poslúžia povrázky. Možno ich zavesiť na vianočný darček alebo ako ozdobu na vianočný stromček.


Želám veľa krásnych tvorivých chvíľ. 



Timona


Žádné komentáře:

Okomentovat